"Pierworodna" - Tosca Lee

Cześć!
Dawno mnie tutaj nie było, ale wracam i mam nadzieję, że tym razem już na dłużej. Pamiętacie jak jakiś czas temu recenzowałam książkę pt. "Potomkowie"? Jeśli nie, to wystarczy, że klikniecie TU. Ja tymczasem przedstawię Wam dalsze losy bohaterów. Uwaga! Mogą wystąpić spoilery z pierwszego tomu.

Polski tytuł: Pierworodna
Oryginalny tytuł:
Firstborn
Tłumaczenie: Anna Bereta-Jankowska
Autor: Tosca Lee
Cykl: Piętno Krwawej Hrabiny (tom 2)
Liczba stron: 384
Wydawnictwo: IUVI
Data wydania: 26.04.2017
Kategoria: fantastyka

Ocena: 8/10

 "Utrzymanie się przy życiu nie wystarczy. Zniszczę Dziedziców albo zginę."

Audura to dwudziestojednolatka, która z niewyjaśnionych (aż do drugiego tomu) przyczyn postanowiła usunąć sobie pamięć. Teraz już wie dlaczego posunęła się aż tak daleko - żeby uratować córeczkę. Gdy wszystko nabiera sensu, dziewczyna zdaje sobie sprawę z tego, że ani ona ani jej najbliżsi nie mogą być bezpieczni dopóki wciąż trwa zacięta wojna między Potomkami a Dziedzicami. Obecnie jej głównym celem jest pozbycie się swojego największego wroga Historyka, czyli przywódce Dziedziców, ale najpierw musi uratować ukochanego Lukę, który został uwięziony. Nic już nie jest proste, a sprawy dodatkowo komplikują się, ponieważ działa ona poza prawem. Na domiar złego dziewczyna musi zmagać się ze skutkami ubocznymi swojej mocy. 
Audura po podłej zdradzie, która pokrzyżowała jej plany już nie wie komu ufać, lecz ma przy sobie ludzi, którzy zawsze staną za nią murem. Z pomocą mnicha, grupy sprawdzonych przyjaciół i hakera Błazna szuka sposobu, aby raz na zawsze zakończyć długowieczną wojnę. Audura będzie musiała stawić czoła wielkiemu niebezpieczeństwu, a jej moc niejednokrotnie zostanie wystawiona na próbę. Czy Pierworodna okaże się wystarczająco silna? 

Przyznam, że byłam ciekawa kontynuacji, ponieważ (o ile dobrze pamiętam) pierwszy tom bardzo mi się spodobał. Postanowiłam, że przeczytam także kolejną cześć i dowiem się co autorka wymyśliła tym razem, zwłaszcza, że "Potomków" zakończyła w tak bardzo nieoczekiwanym momencie. 

Zacznę może od naszej głównej bohaterki Audury, którą z pierwszego tomu możecie znać jako Emily. W pierwszej części była ona zagubioną dziewczyną, na którą nagle spadła wiadomość, że jest potomkinią Krwawej Hrabiny i ktoś próbuje ją zabić. Momentami zachowywała się dziwnie, gdyż nie wiedziała komu tak naprawdę można ufać. O ile wcześniej jej działania możemy jakoś wytłumaczyć, to teraz całkowicie nie mają one sensu. W sposobie zachowania dziewczyny najbardziej irytowało mnie to, że za wszelką cenę chciała ratować świat bez niczyjej pomocy, nawet ludzi którym na niej zależało. 

Świetnym pomysłem było natomiast podanie na początku książki bohaterów, którzy występowali w poprzednim tomie. Mogłam dzięki temu przypomnieć sobie wszystkie postacie bez konieczności sprawdzania w pierwszej części kim była dana osoba. Moimi faworytami są oczywiście Luka i Błazen, którzy ze wszystkich sił starali się chronić Audurę.

Podczas czytania również nie można narzekać na nudę. Od samego początku jesteśmy wciągnięci w wir niesamowitych wydarzeń. Ciągłe ucieczki, podróże, walki, spiski i jeszcze raz ucieczki sprawiły, że tempo akcja jest wręcz błyskawiczne. 

Prosty styl pisania autorki sprawił, że "Pierworodną" czyta się bardzo szybko. Tosca Lee postanowiła w swojej książce nawiązać także do wydarzeń historycznych, za co jestem jej ogromnie wdzięczna. 

Podsumowując "Pierworodna" to naprawdę dobra kontynuacja. Autorka wykreowała świetnych bohaterów (szczególnie Lukę i Błazna) i nie pozwoliła czytelnikowi nawet na chwilę nudy. Szybka akcja oraz nieoczekiwane zwroty akcji sprawiają, że książkę można przeczytać w zaledwie kilka godzin. To historia warta uwagi i jedna z lepszych młodzieżówek. Serdecznie polecam!

 Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu IUVI

 Pozdrawiam i życzę czytelniczego dnia, Wioleta.

11 komentarzy:

  1. Bardzo lubię te książki. Są ciekawe, szybko się je czyta i niezwykle wciągają. Bardzo podoba mi się także to, że ich akcja rozgrywa się w Europie ;)
    Buziaki ;*
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. To tematyka, która kompletnie mnie do siebie nie przyciąga, więc odpuszczę sobie.

    P.S. Kochana, dziękuję za komplementy związane z moją twórczością rękodzielniczą! :) Oczywiście jeśli kiedyś będziesz chciała zrobić prezent komuś lub sobie, to polecam się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje zakładki i torby są prześliczne. Z pewnością jeszcze się z tobą skontaktuję.

      Usuń
  3. Wyrosłam już z takich czytadeł. Jeszcze kilka lat temu pewnie bym to przeczytała, ale dziś sobie daruje. Strasznie się nudzę przy takich typu książkach.
    Pozdrawiam,
    Shaman z http://www.sekretny-trop.pl
    I też obserwuję Twój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja od jakiegoś czasu tkwię w tej książce i po prostu nie potrafię się przebić. A wielka szkoda, bo ,,Potomków" uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mówiąc szczerze książka nie w moim klimacie, ale może sprawdzę czy to naprawdę coś nie dla mnie.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa książka ; moze kiedys przeczytam; super post 😍😍😍😍
    www.dzienzksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję😊 a książka naprawdę warta uwagi.

      Usuń
  7. Świetna recenzja, bardzo zachęcająca :)
    jestem pewna że ta historia bardzo by mnie
    wciągnęła :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeleciałam tylko Twoją recenzję, Bo jestem na etapie pisania o tej książce i nie chcę, żeby potem Twoje słowa wchodziła mi w głowę 😃

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja nie czytałam nawet pierwszej części :< Z tego co widzę - chyba warto to zrobić ;)

    Pozdrawiam,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wszystkim za komentarze, które tutaj pozostawicie. Zawsze staram się odwdzięczyć zarówno za komentarz jak i obserwację. Zależy mi na Waszej SZCZEREJ opinii, więc piszcie bez obaw. Nie zapomnijcie zostawić link do siebie, abym mogła bez problemu odszukać Wasze blogi. <3 Dziękuję, że jesteście.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.